„GIMNAZJUM - SZKOŁA, KTÓRA CIĘ POPROWADZI W ŚWIAT”
Ambicją gimnazjum będzie wychowanie pokolenia młodych Polaków – pięknych i dobrych wewnętrznie, mądrych i wyczulonych na zło, gotowych zwalczyć je w sobie i w innych, otwartych na świat, odpowiedzialnych za siebie, swych bliskich, za swą ojczyznę i za planetę, na której żyjemy.
Dlatego zadaniem naszej szkoły będzie poruszać umysły, rozbudzać umiejętność myślenia, zastanawiania się nad sobą i światem, prowadzić do poznania Dobra i Prawdy.
Wychowanie jest umożliwianiem rozwoju, więc uznaniem, że w każdym człowieku drzemią możliwości, które warto odkrywać i wzmacniać, dlatego nauczyciele i wychowawcy chcą w swej pracy kierować się przesłaniem:
„ Weź myśl i dokończ człowieka lub też mu pozwól rozpocząć siebie samego na nowo lub też inaczej: niech on ci tylko pomaga, a Ty go prowadź”
Karol Wojtyła, Profile Cyrenejczyka
Model absolwenta
Uczeń w czasie pobytu w szkole i po zakończeniu nauki reprezentuje następujące postawy:
- jest uczciwy- nie kłamie, nie oszukuje, w czasie sprawdzianów i odpowiedzi ustnych nie korzysta ze „ściąg’’ i podpowiedzi innych uczniów, sam również nie podpowiada
i nie pomaga innym uczniom oszukiwać w czasie sprawdzianu; samodzielnie wykonuje prace domowe,
- jest wiarygodny i odpowiedzialny - zawsze postępuje zgodnie z głoszonymi zasadami, można powierzyć mu ważne zadania do wykonania, dotrzymuje zobowiązań i obietnic, wartościuje zachowania złe i dobre, stara się przewidzieć skutki swoich działań oraz ponosić konsekwencje swoich czynów,
- jest wytrwały, systematycznie wykonuje zadania i obowiązki, realizuje swoje plany i marzenia,
- ma poczucie własnej wartości, reaguje na poniżające zachowania dorosłych i rówieśników,
- szanuje innych ludzi, wie, jak należy okazywać szacunek osobom dorosłym oraz kolegom
i koleżankom,
- jest ciekawy świata, zna najbliższe środowisko, poznaje złożoność świata, analizuje istniejące
w nim zależności i związki przyczynowo – skutkowe,
- jest kreatywny, przedsiębiorczy, potrafi w sposób twórczy rozwiązywać problemy, realizuje swoje pomysły, wyznacza sobie cel i dąży do zrealizowania, umiejętnie podejmuje ryzyko, radzi sobie w sytuacjach trudnych, potrafi podejmować szybkie decyzje,
- reprezentuje kulturę osobistą,
- przestrzega zasad bezpiecznego i kulturalnego zachowania się w szkole,
- okazuje szacunek i życzliwość wobec rówieśników i osób dorosłych,
- dba o kulturę języka, nie stosuje wulgaryzmów,
- ma świadomość swojej przynależności narodowej, zna specyfikę swojej małej ojczyzny, pozytywnie patrzy na otaczający go świat, siebie i innych ludzi,
- dba o swoje zdrowie psychiczne i fizyczne, przestrzega zasad bezpieczeństwa i higieny
- jest otwarty na europejskie i światowe wartości kultury,
- akceptuje odmienność innych ludzi
- nie wyśmiewa i nie prześladuje innych ludzi ze względu na ich narodowość, religię, przekonania polityczne,
- przeciwstawia się dyskryminacji, staje w obronie prześladowanych czy wyśmiewanych,
- angażuje się w działania na rzecz lokalnego środowiska, reprezentuje postawę opartą na zasadach miłości do ojczyzny, jedności i solidarności z własnym narodem, poczuciem więzi społecznej i wspólnoty kulturowej z innymi członkami narodu.
|